انواع لمینت

مطالب آموزنده و کلیدی در همه حوزه ها

انواع لمینت

۲۸۲ بازديد

در این مطلب قصد خواهیم داشت درباره انواع لمینت برای شما مطالبی مفید را بیان کنیم. همانطور که قبلا به آن اشاره شد، لیمنت سرامیکی دندان پوست های شفاف ونیر پرسلن هستند که با ظرافت روی دندان ها قرار گرفته و زیبایی خاصیه به صورت فرد می بخشند. یکی از اهداف انجام لمینت سرامیکی ، اصلاح طرح لبخند است که با تکنیک های خاصی انجام می شود. این روکش های ونیر ضخامت زیادی ندارند و با دقت روی دندان ها کاشت خواهند شد. با این کار جلوه خاصی به دندان ها داده می شود. 

انجام تکنیک لمینت سرامیکی

انواع لمینت دندان با استفاده از سیستم های مختلفی انجام می شود. یکی از آن ها، لومینیرز بوده که از روش های مدرن است. یکی از ویژگی های بارز آن ها مقاومت خوبی است که برای ونیرها ایجاد می کنند. روکش های ونیر در این سیستم همانند روش کامپوزیت ونیر دارای ضخامت کمی است. ضخامت کم آن ها سبب شده است تا عمل تراشیدن مینای دندان انجام نشود. هزینه ساخت قالب لمینت سرامیکی با این سیستم کمی بالا است. تکنیک کامپوزیت ونیر به جلسات زیادی نیاز نداشته و در یک جلسه تمام می شود.

اصلاح شده سیستم های لومینیرز، سیستم های برلیانسی هستند که این نوع ونیر ها هم نازک ساخته می شوند. لمینت برلیانس سرامیکی زیادی روی بافت خارجی دندان ها ایجاد نمی کند.  این لمینت ها نیز همانند ونیر کامپوزیت دندان بسیار شفاف بوده و درخشندگی بسیار زیبایی به دندان های بیماران می دهد.

لمینت های ای پی اس بسیار مدرنیته هستند، برای متناسب با فرم دندان ها، تراش داده و طول و عرض آن ها هماهنگی می شود. این لمینت با استفاده از چسب مخصوصی روی دندان های بیماران قرار می گیرد. عملیات کاشت این نوع لمینت با استفاده از مجهزترین سیستم های پزشکی انجام می گیرد.

نصب لمینت سرامیکی کادکام با سیستم های کامپوتری انجام می شود. همچنین برای تراش از بلوک های پیشرفته استفاده می کنند. در حدود چند ساعت به راحتی می توان از دندان های بیماران قالب را تهیه کرد. با کمک این روش، در حدود چند ساعت می توان از قالب آماده شده استفاده کرد. در روش کادکام وقتی از دندان ها اسکن گرفته می شود، این اطلاعات به کامپیوتر منتقل می شود.

روکش های این قالب به صورت مجازی طراحی شده و اطلاعات ساخت در کامپیوتر ثبت می شود. قالب های ونیر با زمان کوتاهی در انجام کامپوزیت ونیر دندان روی دندان های بیماران ساخته و پرداخته می شوند. یکی از مشخصه های مهم برای اصلاح طرح لبخند، نوع رنگی است که برای ونیرهای دندان تعیین می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.